Tovább bővült az önkormányzatok információs rendszere

Publikálva: 2023. május 16.

Lezárult a helyi közszolgáltatás információs rendszer (IKIR) továbbfejlesztését célzó projekt. Az ágazati rendszerek bővítésével együtt jár az infrastrukturális háttér fejlesztése is annak érdekében, hogy egy stabil rendszert hozzanak létre, mondta Dukai Miklós, a Belügyminisztérium önkormányzati államtitkára 2023. május 15-én a Belügyminisztériumban tartott projektzáró rendezvényen.

Dukai Miklós az IKIR rendszer kiterjesztése és továbbfejlesztése című európai uniós projekt zárókonferenciáján közölte, hogy a helyi önkormányzatok által 2018 óta használt rendszerbe júniusig tíz új ágazati adatbázis csatlakozik. Ezen kívül megteremtik annak lehetőségét is, hogy a települési önkormányzatokon kívül a vármegyei önkormányzatok is jogosultságot kapjanak a rendszerhez. Továbbá, szűkebb hozzáférési körben, de a lakossági hozzáférést is lehetővé kívánják tenni - ismertette az államtitkár. Dukai Miklós hozzátette: a 2018 óta működő IKIR-ben eddig 16 ágazati szakrendszer adatbáziskapcsolódását teremtették meg, ez bővül most újabb tíz szakágazattal.

Beszámolója szerint az IKIR-ben meglévő elégedettségi modult is tovább fejlesztik egy általános kérdőívkezelő rendszerré, de cél, hogy a felhasználói körnek az IKIR használatának elsajátítását online formában is biztosítani tudják oktató videók elkészítésével. A helyi közszolgáltatásokat támogató információs rendszer kialakításának célja olyan adatok és információk elérése, amelyekkel a mindennapi működéshez szükséges döntések és stratégiák támogathatók a közszolgáltatások javítása érdekében. Az IKIR lehetővé teszi, hogy az önkormányzatok a különböző adatszolgáltatások során benyújtott adatokat strukturált formában kapják vissza. Az IKIR-hez eddig 1300 önkormányzat csatlakozott. A projekt, amelyben a Belügyminisztérium konzorciumvezető, négymilliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást kapott.

Menü

Főoldal

Navigáció