Mesterséges Intelligenciával támogatott, érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pontok országszerte, több mint 250 kormányablakban

Publikálva: 2022. december 2.

Új, mesterséges intelligenciával támogatott, érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pontokon is lehet már ügyet intézni a kormányablakokban. Az úgynevezett MIA (Mesterséges Intelligencia Asszisztens) Pontokon elhelyezett eszközöket mindenki kipróbálhatja, országszerte közel 250 helyszínen.

Többek között erről is nyilatkozik dr. Domokos Péter, a Miniszterelnökség ügyfélbarát szolgáltatások szakértője. A beszélgetésből kiderül az is, hogy a MIA Pontok használata olyan mindennapi rutinná válik az ügyfelek számára, mint egy bankautomata használata. Dr. Domokos Péter nyilatkozatából megtudhatjuk azt is, hogy mely ügyeket lehet az eszközön intézni és, mely élethelyzetekben lehet különösen hasznos az eszköz használata. 

Ha elveszítjük a jogosítványunkat, akkor gyorsan, ügyintézői beavatkozás és sorban állás nélkül tudjuk azt pótolni az eszköz segítségével. Különlegesség, hogy a teljes tranzakció végén pedig egy olyan nyomtatott, hiteles bizonylatot kapunk, amellyel a jogosítványunk kézhezvételéig, de legfeljebb 30 napig tudunk is vezetni, így ha megállít minket a rendőr, akkor ezzel tudjuk hitelesen pótolni a jogosítványunkat. Másik példa: most kezdődik a téli szezon, sokan hosszabb ideig pihentetik járművüket, robogójukat a garázsban, ilyenkor célszerű gondoskodni a forgalomból történő ideiglenes kivonásáról (akár már a MIA Pontokon is), így erre az időszakra nem kell fizetnünk a kötelező járulékokat és a biztosítást sem – emelte ki Domokos Péter. De ha erkölcsi bizonyítványra vagy anyakönyvi kivonatra van szükségünk, akkor is tudjuk ügyeinket intézni az ügyintézési ponton, a Mesterséges Intelligencia Asszisztenssel – tette hozzá a szakember. 

A videót az alábbi linken lehet megtekinteni (a KIOSK eszközről körülbelül a 2. perctől van szó): https://mediaklikk.hu/video/csalad-barat-1-resz-2022-11-22-i-adas/

Jelenleg már 10 ügytípust intézhetünk a MIA pontokon (legnépszerűbb az erkölcsi bizonyítvány igénylése), és további fejlesztések még folyamatban vannak, azért, hogy a későbbiekben akár személyi igazolványt vagy útlevelet is igényelhessünk a MIA Pontokon. 

A projektet a Széchenyi 2020 program keretében a Belügyminisztérium, a Budapest Főváros Kormányhivatala és a Digitális Magyarország Ügynökség alá tartozó szervezetek (IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.) valósítják meg. 

A fejlesztés forrása 2,6 milliárd forint, amelyet az Európai Szociális Alap és a hazai központi költségvetés finanszíroz a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretén belül, a „Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre” (KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2020-00058) projekt megvalósítása során.

A Mesterséges Intelligencia Asszisztens készüléket bemutató videó itt érhető el.

Menü

Főoldal

Navigáció