Korszerűsítette informatikai rendszerét a rendőrség a közép-magyarországi régióban

Publikálva: 2014. szeptember 25.

Az Európai Unió kétmilliárd forintos támogatásával korszerűsítette elektronikus feldolgozórendszerét a közép-magyarországi régióban a rendőrség - jelentette be az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) gazdasági főigazgatója csütörtökön Budapesten.

Kovács István a projektzáró sajtótájékoztatón közölte, hogy a fejlesztés nyomán már olyan ügyeket intézhetnek elektronikus úton az állampolgárok, mint a közérdekű panasz, a vadászati célú lőfegyvertartási engedély, a vagyonvédelmi tevékenységhez, pirotechnikai eszközök gyártásához, forgalmazásához, sportrendezvények megtartásához szükséges engedély kiállítása, és így lehet jelentkezni hatósági fegyverismereti vizsgára is.

A beruházás keretében négyezer korszerű munkaállomást helyeztek üzembe a Budapesti Rendőr-főkapitányság és a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság 108 telephelyén, és felszereltek egy 5800 számítógép kiszolgálására alkalmas szervert is.

A főigazgató szólt arról is, hogy évente mintegy százezer ember keresi fel ügyintézés céljából a rendőrség Teve utcai székházát, ezért a projekt keretében korszerű ügyfél-irányítási rendszert is kialakítottak.

A fejlesztésektől azt várják, hogy lényegesen rövidül az ügyintézés ideje, és a rendszert úgy készítették el, hogy az kiterjeszthető legyen országosan is - mondta Kovács István.

Czirják Attila, az ORFK osztályvezetője hangsúlyozta, hogy a beruházás keretében megújultak a Robotzsaru Neo ügyviteli rendszer közlekedésrendészeti, illetve igazgatásrendészeti moduljai is.

Mindettől azt remélik, hogy lényegesen felgyorsul a többi között a helyszíni bírságolások, a szabálysértések ügyfeldolgozása és a statisztikai adatszolgáltatás. Ezért tartottak továbbképzést 300 rendőrségi dolgozónak is.

A sajtótájékoztatón azt is közölték, hogy az elektronikus közigazgatási szolgáltatások alkalmazásához szükséges információk elérhetők a rendőrség honlapján, a police.hu-n.

Menü

Főoldal

Navigáció